Road to the Route du Rhum 2018

Happy New Year Frohes neues Jahr

3328-460

I wish you all a good 2013!

Ich wünsche euch allen ein gutes 2013!

I have had an intense 2012 and i think i can say a successful one aswell.

I would like to thank all of you who supported me to get me as far as I am now.

Ich hatte ein intensives 2012 und ich denke ich kann auch sagen das es ein erfolgreiches Jahr war.

Ich möchte euch allen danken welche mich unterstützt haben um so weit zu kommen wie ich jetzt bin.

2013  will be a lot of work, lots of preparation and a long race!

2013 wird viel Arbeit anstehen, viele Vorbereitungen und eine Lange Regatta!

Update:

I am in the middle of lots of little modifications and optimizations on the Boat. I had to re think my stacking system on board then on the Azores Race. I had to find out that I haven’t got enough space when fully stacked to windward to sleep in a more or less confortabe position next to the stack. Other than that the stacking system in the bow has not served a whole lot so I removed it. I also spent some time to find a way to export waypoints fom the routing software ADRENA to mx Furuno GPS. There are a few more things on the list, but the Biggest is of a different kind, then I haven’t yet got the money needed for the next season and the Minitransat in October.

So sponsor hunt is top priority.

Ich bin mitten drin in vielen kleinen modifikationen und optimierungen an meinem Boot. Ich musste mein Stacking-System an Bord überdenken denn ich hatte neben dem gestacktem Material kein Platz mehr um einigermassen bequem schlafen zu können. Ausserdem haben sich die Stackingvorrichtungen im Vorschiff für nicht notwendig erwiesen, also hab ich sie wieder demontiert. Einige Stunden habe ich auch damit verbracht eine Möglichkeit zu finden GPS-Wegpunkte aus dem Routingprogramm ADRENA zu exportieren und automatisch auf meinen GPS  zu laden. Jetzt sind immer noch einige Punkte auf meiner TO DO Liste, der Wichtigste darauf ist nicht technischer Natur. Ich habe bis heute noch nicht das Geld zusammen für die nächste Saison und das Minitransat im Oktober.

Also hat die Sponsorensuche höchste Priorität.

Videorückblick auf die Saison 2012

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s